Pawilony są przydatne w każdym przedsiębiorstwie handlowym. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego albo też być nadrzędnym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w czasie giełd i podobnych imprez, a oprócz tego, ze względu na mobilność i łatwy montaż, wykorzystuje się je na przykład do handlu na sezonowych wyprzedażach lub w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje zadania, powinien być odpowiednio dopasowany do potrzeb użytkownika. Na co zatem zwrócić uwagę przy jego doborze?
Pawilony handlowe – jak dobrać?
W ofercie producentów znajdziemy różne warianty mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z 2 grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze wykonywane są na przykład z płyty obornickiej albo drewna. Charakteryzują się stosunkowo szybkim montażem, jednakże ich mobilność jest dużo mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są również od nich o wiele droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję portierni, kiosków bądź kas biletowych.
Pawilon namiot – kiedy warto go posiadać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub priorytetem są dla nas koszty, najodpowiedniejszym wyborem będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego rodzaju konstrukcje charakteryzują się sporą trwałością, która jest rezultatem zastosowania do ich produkcji najwyższej jakości tworzyw. Zarówno rury, z których wykonane są konstrukcje, jak i powłoki, są odporne na uszkodzenia mechaniczne i trudne warunki atmosferyczne. To powoduje, że namiotowe pawilony handlowe, o ile będą należycie konserwowane, posłużą wiele lat – również przy częstym użytkowaniu.