Audyt SEO – jakie nieprawidłowości najczęściej ujawnia?

Kliknij tu jeżeli potrzebujesz zamówić audyt SEO Kraków.

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę firmy, przedsiębiorstwa czy spółki pod kątem rozmaitych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocenę możliwości przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza więc audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak prędkość wczytywania się witryny, tytuły i opisy meta, kod strony, strukturę nagłówków i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Poza samym wyliczeniem uchybień i błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone też instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę www pod względem dostępności, zgodności ze normami W3C, zawartości strony, a także prawidłowości kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykryła ona wszelkie błędy na stronie oraz – co najważniejsze – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.

Ile czeka się na płatny audyt SEO?

Online znajduje się wiele narzędzi oraz stron, za pomocą których natychmiast i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Pozytywy takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Co niemiara. Wersje testowe lub też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeśli już wykażą jakieś uchybienia na stronie, to z reguły nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (między innymi w kodzie) zauważyć można tylko w czasie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez człowieka.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się zwykle od kilkunastu dni do około 30 dni. Okres na przygotowanie dokumentu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszelkie najważniejsze problemy obecne w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na platformie pokroju Shoper czy Magento bądź na bezpłatnym szablonie, to problemów do poprawy może być mnóstwo. Kiedy strona wolno się wczytuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym rozwiązaniem.

SEO audyt – co wykaże, jeżeli będzie przeprowadzony dobrze

Rzetelnie przeprowadzony audyt SEO może wykryć szereg błędów witryny, m.in:

  • wolne wczytywanie się strony w wersji na komputer i na urządzenia mobilne,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak albo źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • jakość kodu witryny,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak lub nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]