Kliknij tu jeżeli potrzebujesz zamówić audyt SEO Kraków.
Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę firmy, przedsiębiorstwa czy spółki pod kątem rozmaitych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocenę możliwości przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza więc audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak prędkość wczytywania się witryny, tytuły i opisy meta, kod strony, strukturę nagłówków i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Poza samym wyliczeniem uchybień i błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone też instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę www pod względem dostępności, zgodności ze normami W3C, zawartości strony, a także prawidłowości kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykryła ona wszelkie błędy na stronie oraz – co najważniejsze – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.
Ile czeka się na płatny audyt SEO?
Online znajduje się wiele narzędzi oraz stron, za pomocą których natychmiast i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Pozytywy takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Co niemiara. Wersje testowe lub też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeśli już wykażą jakieś uchybienia na stronie, to z reguły nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (między innymi w kodzie) zauważyć można tylko w czasie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez człowieka.
Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się zwykle od kilkunastu dni do około 30 dni. Okres na przygotowanie dokumentu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszelkie najważniejsze problemy obecne w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na platformie pokroju Shoper czy Magento bądź na bezpłatnym szablonie, to problemów do poprawy może być mnóstwo. Kiedy strona wolno się wczytuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym rozwiązaniem.
SEO audyt – co wykaże, jeżeli będzie przeprowadzony dobrze
Rzetelnie przeprowadzony audyt SEO może wykryć szereg błędów witryny, m.in:
- wolne wczytywanie się strony w wersji na komputer i na urządzenia mobilne,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępnością witryny dla robotów,
- powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
- brak albo źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- słaba jakość treści na stronie,
- jakość kodu witryny,
- rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
- brak lub nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)
.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]