Zoptymalizuj promocję dzięki monitoringowi mediów społecznościowych

Portale społecznościowe to nie tylko zabawa. Sprawny marketingowiec potrafi bowiem uczynić je doskonałym narzędziem dla działań promocyjnych. Warto też wiedzieć, że social media to platforma, na której wszyscy klienci mają szansę wystawić komentarze dotyczące naszej działalności. Kiedy okażą się pozytywne, nasze dochody na pewno się powiększą, ale problemem może być duża liczba opinii nieprzychylnych – koniecznie musimy wówczas przynajmniej zmienić promocję. Skąd więc dowiedzieć się, co internauci piszą o naszej marce?

Monitoring mediów społecznościowych – co to jest?

By wiedzieć, jakie opinie na temat naszej firmy bywają wystawiane w sieci, musimy zdecydować się na monitoring marki w internecie. Opiera się on na pozyskaniu wystarczająco dużej ilości opinii, jakie o naszej firmie są umieszczane w tzw. social media. Nie zapominajmy przy tym, że pojawiają się one w różnych serwisach – ich znalezienie będzie więc naprawdę pracochłonne. Końcowym etapem będzie opracowanie raportu, który da nam wiedzę o tym, w którym kierunku musimy zmodyfikować promocję firmy.

Atuty monitoringu mediów społecznościowych

Mając wiedzę o tym, co sądzą na nasz temat ludzie, będziemy w stanie skorygować dotychczasową strategię. Monitoring mediów społecznościowych da nam informacje o tym, co chcieliby klienci oraz pozwoli na zoptymalizowanie oferty pod kątem ich potrzeb. To doskonałe rozwiązanie, które pozwoli na zbudowanie korzystnego image’u marki w social mediach.