Projekty graficzne ulotek

Prowadzisz kampanię promocyjną swojego produktu i Twój wybór padł na ulotkę. Nieduża powierzchnia reklamowa, której atutem jest możliwość indywidualnego dotarcia do odbiorcy, aby była w pełni skuteczna musi być odpowiednio zaprojektowana i wykonana. Wszystko jest zależne od tego do jakiej grupy ma dotrzeć. W tym przypadku, każdy detal ma znaczenie. Warto zachować zdrowy rozsądek i nie przesadzić z ilością treści, bo może to znacznie wpłynąć na klarowność przekazu. Z kolei zbyt enigmatyczna i uboga w treść ulotka, również jest złym rozwiązaniem. Warto zachować umiar i wybrać opcję pośrednią..

Projektowanie ulotek to wyzwanie zarówno dla grafika, jak i osoby odpowiedzialnej za treść

Poza podkreślaniem swoich atutów i unikania zbyt rozległych treści, powinieneś zwrócić uwagę na wizualny aspekt swojej ulotki. Zaczynając od wielkości, która powinna być taka, aby ulotka była poręczna i przyjazna Twoim odbiorcom, przez kształt, który może być tradycyjnym prostokątem wielkości A6 lub mieć kształt kawałka pizzy, aż po fakturę i rodzaj użytego papieru, wszystko jest ważne. Jako przedsiębiorca, zadbaj o to by grafik projektujący ulotkę dla Twojej firmy, miał ulotkę dla Ciebie, miała pełną informację odnośnie produktu, firmy, a nawet klientów. Postaraj się opowiedzieć najtrafniej o tym kim jesteś i kim są Twoi klienci, to z pewnością zaprocentuje przy doborze kolorów, kształtów i treści.

Kilka kreatywnych podpowiedzi jak projektować ulotki

Wiedząc, że Twoja ulotka trafi do czyichś rąk, powinieneś sprawić by została tam dłużej niż ułamki sekund. Nie opłaca się przecież tracić pieniędzy po to by cały nakład Twojej pracy wylądował w koszu. Dlatego, postaraj się znaleźć jakąś unikatową cechę dla swojej ulotki. Coś ciekawego, co przykuje, któryś ze zmysłów. Możliwości są nieograniczone! Możesz wytłoczyć swoje logo na ulotce, tak aby było wyczuwalne pod opuszkami palców, możesz także rozprowadzać ulotki perfumowane. Najważniejszy jednak jest projekt graficzny ulotki, który powinien absorbować uwagę, ciekawić, ale nie być narzucający się i męczący.