więcej o agencji SEO na stronie seo4.net »
Przedsiębiorstwa lub administratorzy sklepów internetowych, którzy marzą o tym, żeby dotrzeć do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy, którego nie polecamy, to próbowanie działań samemu. Nie posiadając kwalifikacji w zakresie SEO i nie śledząc każdego dnia informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować właściwie i – najważniejsze – skutecznie. Druga droga to utworzenie etatu dla specjalisty SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w pracują tam też eksperci od kreatywnego pisania, kampanii Google Ads, programowania i grafiki służący rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Firma SEO – postaw na taką, która istnieje w branży od lat
Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Czym kierować się w toku szukania podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERP? Zalecamy wybrać agencję, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a także tych reklamowych czy kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze gwarantuje odpowiednią jakość usług. Wybierając firmę, która działa od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, iż ma ona ogromne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się interesującym portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO zazwyczaj obecny jest dział „Case study”. Zanim podpisze się umowę trzeba zapoznać się ze opisy takich przypadków, aby wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz jakie kwestie udało jej się rozwiązać. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o planach prac na nadchodzące tygodnie, jak również przekazuje sprawozdanie z wykonanych działań i ich rezultaty.
Inny niebagatelny aspekt to personalizacja oferty i dobranie zakresu działań do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o dokładniejsze dane o firmie, konieczne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszukać tak po prostu w sieci, jak np. informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO oraz o ważnych dla klienta usługach albo towarach, które chce wypromować.
Jaki system rozliczeń z agencją SEO jest najkorzystniejszy?
Z nieufnością powinno się potraktować agencje SEO, które oferują rodzaj współpracy z opłatą za wypracowany efekt. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wtedy, gdy frazy kluczowe dotrą na uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 albo Top10). To nadal często napotykany sposób rozliczeń, jednak niesie ze sobą spore ryzyko – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt naruszając standardy określone przez Google. Nieprzerwanie uaktualniany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych klientowi, w związku z tym sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to rzadko bywa ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy konieczne są wyższe nakłady finansowe, aby wykonać wnikliwy audyt SEO, a następnie wdrożyć wszystkie wynikłe z niego sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele niższe.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]