PBN - na tej stronie przeczytasz o pełnej ofercie.
Aby klient odkrył twój biznes musisz nie tylko mieć stronę firmową, ale też zadbać o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla użytkownika artykuły. Jednak nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN i ich atuty oraz mankamenty
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO bądź sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są przeważnie stosowane jako część wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie nie jest tanie, a później konieczne jest przeznaczenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.
Jak korzystać z PBN? Proponujemy publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP
PBNy świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce online, gdzie widoczne są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa i e-mail lub telefon. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, wpis w ogólnodostępnym katalogu firm albo artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Inna skuteczna metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej wartość oryginalnego artykułu, bowiem natrafianie na linki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych postrzegają jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, godne uwagi teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza z finansami, medycyną oraz aktualnymi informacjami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO