Choć na początku ekspansji internetu wielu przewidywało upadek zakładów drukarskich, popyt na oferowane przez nie materiały w ogóle nie słabnie. Zmieniły się co prawda technologie druku, ale maszyny wykorzystywane w podobnych przedsiębiorstwach i tak mają dużo więcej funkcji, niż komputerowe drukarki. Jakiego rodzaju jednak zamówienia otrzymują z największą częstotliwością? Kto tworzy najważniejszą grupę korzystających z ich oferty?
Drukarnia wykona gadżety reklamowe
Z uwagi na dynamiczny rozwój sektora marketingowego, rzecz jasna materiały reklamowe stanowią najważniejsze źródło utrzymania firm drukarskich. Mogą to być zarówno zwykłe ulotki, jak i duże bannery albo gazetki promujące ofertę firm. Współczesne technologie sprawiają poza tym, że drukarnia ma możliwość nanieść wzory na takie przedmioty, jak kubki czy przypinki.
Prasa wciąż korzysta z drukarni
Mimo że coraz częściej szukamy informacji w sieci, to obroty papierowych czasopism jedynie niewiele się zmniejszyły. Przez użycie innowacyjnych technik, drukarnia jest w stanie zlecenia od gazet realizować jeszcze prędzej niż kiedyś – zbędny jest między innymi skład tekstu.
Szukasz wydruków? Rozwiązaniem jest drukarnia
Zdecydowana większość drukarni otrzymuje zamówienia również od indywidualnych klientów. Są to w szczególności wydruki sporych rozmiarów, które często zlecają studenci z kierunków artystycznych. W drukarni można zlecić też wywoływanie zdjęć cyfrowych lub masę rozmaitych usług – a wszystko w cenach dużo mniejszych, niż kiedyś.