Jak uprościć kontrolę czasu pracy w firmie?

Każda firma musi prowadzić ewidencję czasu pracy. Wymóg ten reguluje odpowiednia ustawa. Ewidencja musi zawierać dane dotyczące tego, ile godzin w poszczególnym dobach był w firmie konkretny pracownik oraz musi uwzględniać również święta. Kontrola czasu pracy okaże się też niezbędna do rozliczania zatrudnionych oraz pomaga obliczyć, jak dużo czasu naprawdę wykorzystują na powierzone czynności. Jak więc ją prowadzić? Jakie rozwiązania będą pomocne dla pracodawcy oraz ułatwią kontrolę czasu pracy?

Kontrola czasu pracy nie sprawi trudności

Kontrolę czasu pracy bardzo ułatwią innowacyjne rozwiązania. W dzisiejszych przedsiębiorstwa standardem stało się obecnie wykorzystanie w tym celu komputerowych systemów, które zliczają, ile godzin pracownik przebywał w pracy. Pracodawca powinien wyposażyć załogę w odpowiednie breloczki, które po zbliżeniu do terminalu zapisują wejście czy wyjście z przedsiębiorstwa oraz ewentualne wyjście na drugie śniadanie. Elektroniczna kontrola czasu pracy sprawdza się tak w największych, jak mniejszych firmach.

Kontrola czasu pracy – o czym widzieć?

Pamiętajmy, iż informacje zdobyte dzięki komputerowym narzędziom do kontroli czasu pracy powinny być udostępnione zatrudnionym – o ile wyrażą takie życzenie. Kategorycznie zakazane są także próby ich manipulacji: jeśli takie działanie wyjdzie na jaw, pracodawca musi przygotować się na poważne konsekwencje karne.