Nie do wszystkich pomieszczeń w zakładzie mają prawo wejść zwykli pracownicy. Wywieszenie grafik informujących o ograniczeniach nie daje niestety oczekiwanych rezultatów – zatrudnieni mogą je wszak zbagatelizować. W jaki sposób uniknąć takich trudności? Warto zwłaszcza założyć system kontroli dostępu. Łatwo wyłączymy określone pomieszczenia dla niepowołanych osób oraz podliczymy, ile czasu przebywali w nich uprawnieni specjaliści. Co jednak powinniśmy wiedzieć przed założeniem takiego systemu? W jaki sposób on działa?
W jaki sposób funkcjonuje system kontroli dostępu?
Najistotniejszym elementem systemu kontroli dostępu są elektroniczne zamknięcia, które uruchamiają drzwi jedynie wtedy, gdy próbująca się dostać osoba wykaże, iż ma ku temu odpowiednie uprawnienia. Zwykle dzieje się to za pomocą specjalnego terminala, do którego przykładany jest brelok. Takie urządzenia pozwalają na łatwe przyznanie pozwoleń przez administratora i sprawdzenie, jakie osoby przebywały w specjalnych strefach – między innymi z użyciem kamer.
System kontroli dostępu – gdzie poza pracą?
Należy zaznaczyć, że system kontroli dostępu może być wykorzystywany również w innych miejscach. Bardzo często inwestują w jego założenie także placówki oświatowe, w których okazuje się on najlepszy, gdy ważne są względy bezpieczeństwa uczniów. System kontroli dostępu można spotkać poza tym w szpitalach i pozostałych obiektach publicznych, gdzie ogranicza dojście do określonych stref.