Ewidencja czasu pracy jest tak regulowanym prawem wymogiem każdego pracodawcy, jak i rozwiązaniem, dzięki któremu będziemy w stanie odpowiednio opłacić załogę. Podpisywana lista rzadko się sprawdza – pracownicy potrafią przecież wpisywać nieprawdę, zaś w przypadku sporych zakładów jest przyczyną naprawdę dużych problemów. Jak im zapobiec? Świetnym pomysłem na pewno okażą się komputerowe systemy do ewidencji czasu pracy. Zachęcamy do lektury artykułu, w którym wymieniamy ich mocne strony i udowadniamy, iż zdadzą egzamin we wszystkich zakładach.
Zalety elektronicznej ewidencji czasu pracy
Najistotniejszą dobrą stroną komputerowych systemów ewidencji czasy pracy jest na pewno komfort – kierownictwo nie musi zliczać danych z dokumentów, gdyż robi to za nich komputer. W dowolnej chwili możemy również uzyskać dostęp do interesujących nas informacji i sprawdzić, jak załoga wykonuje swoją pracę. Takie narzędzia minimalizują poza tym możliwości oszustwa – zwłaszcza, gdy wyposażymy je w aparat fotograficzny. Ustrzeżemy się w ten sposób przypadków, gdy za pracownika „odbija się” ktoś inny.
Komputerowa ewidencja czasu pracy – na jakich zasadach funkcjonuje?
Elektroniczna ewidencja czasu pracy jest możliwa dzięki odpowiednim czytnikom rejestrującym przyjście czy opuszczenie z pracy. Odbywa się to z użyciem breloczków, które po przyłożeniu do czytnika przesyłają do niego odpowiedni sygnał. Zdobyte dzięki temu informacje są przesyłane do systemu, a do niego pracodawca może uzyskać dostęp nawet za pośrednictwem zwykłego laptopa.