Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Pomimo wielu starań, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Wszystkie te symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.

Czym jest filtr Google

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może uderzyć w budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.