Czym są bany i filtry od Google

Budowanie własnej strony www zmusza do jej efektywnego pozycjonowania w wyszukiwarkach, żeby była zauważalna dla internautów i miała stałą rangę. Bany i filtry Google mogą zostać zastosowane na stronę, kiedy nasze zabiegi wywołują pogwałcenie reguł profesjonalnej optymalizacji. Dowiedzmy się, jakie działania podjąć w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – co to jest?

Ban od Google stanowi najgorszy wymiar sankcji, który może dotknąć witrynę www. Oznacza on bezwzględne zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w praktyce poważnie komplikuje funkcjonowanie biznesu. Zauważmy, że większość internautów stosuje tylko Google, więc po zbanowaniu witryny wskaźnik naszych gości momentalnie spadnie. Natomiast założenie filtra cofa naszą witrynę w rezultatach przeglądania, co również źle wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Wyróżniamy filtry ręczne – ustawiane bezpośrednio przez ekipę Google i algorytmiczne, które generowane są automatycznie przez specjalne systemy.

Jak uporać się z banem i filtrem Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za stosowanie nadmiernej ilości odsyłaczy kierujących na naszą stronę internetową lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba wcześniej prześwietlić jego podłoże. Pamiętajmy, żeby zatrudnić w tym celu specjalistyczną agencję SEO, która kompleksowo upora się z problemem. Operacja może jednak przeciągać się aż 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.