Co warto wiedzieć o domenach internetowych?

Nowoczesne firmy nie mogą funkcjonować bez odpowiednio zrobionej strony internetowej, która okaże się potrzebna także dla specjalistów wykonujących pojedyncze zlecenia. Bez niej zdobycie kolejnych umów jest niemożliwe, co związane jest rzecz jasna ze zdecydowanie niższymi zarobkami. Strona internetowa powinna być oczywiście funkcjonalna oraz przykuwająca wzrok, jednak oprócz niej naprawdę ważna jest również domena, która do niej prowadzi. Rezerwując domenę dobrze wybrać frazy związane z działalnością przedsiębiorstwa lub zapadające w pamięć. Jak więc zamówić domenę? O czym pamiętać przy jej wyborze? Na ofertę której firmy dobrze się zdecydować?

Jak wybierać domeny?

Główny element domeny, jak przed chwilą wspomnieliśmy, rzutuje na ilość odwiedzin strony – częściej odwiedzane są te, do których prowadzą chwytliwe domeny. Domena potrafi także częściowo rzutować na wyniki witryny w wyszukiwarkach – warto więc zadbać o to, by wiązała się z charakterem branży, w której działa przedsiębiorstwo. Najchętniej rezerwowane w Polsce domeny to rzecz jasna wciąż „.pl”, „.biz”, „.com” oraz „.org”, ale niekiedy lepszym rozwiązaniem okaże się rzadziej spotykana domena – między innymi dla kanałów radiowych dobrze sprawdza się „.fm”, przypisana oficjalnie do Mikronezji, natomiast telewizyjnych – należąca do Tuvalu domena „.tv”.

Dodatkowe usługi przy rezerwacji domeny

Firmy bez swojej serwerowni dobrze postąpią kupując domenę w firmie oferującej także przestrzeń serwerową. Dzięki temu ustrzeżemy się problemów związanych z przypisaniem domeny, a nierzadko także zyskamy dodatkowe rabaty. Wybierając pakiet dobrze sprawdzić jego cechy. Jeśli mamy niewielką stronę, nie warto kupować dużego pakietu – duża część przestrzeni nie będzie wykorzystana. Jeżeli zaś nasza strona będzie często wyświetlana, nieduży pakiet może okazać się nieodpowiedni, a to będzie przejawiało się wolnym działaniem. W wyborze odpowiedniego pakietu z pewnością wspomoże nas pracownik z firmy hostingowej.