Ścieżki rowerowe – wygoda i bezpieczeństwo

Nad Wisłą tworzy się bardzo dużo ścieżek rowerowych, jednak i tak nie możemy sprostać w tej sferze krajom bardziej zaawansowanym. Sprawdźmy z jakich tworzyw powinny być zrobione ścieżki rowerowe, żeby były w 100 procentach wygodne dla przemieszczających się przez nie ludzi.

Jak powinny być wykonane solidne ścieżki rowerowe

Optymalnie zaprojektowana ścieżka musi być osobnym szlakiem, po którym przemieszczają się cykliści, wyróżnionym znakami pionowymi i poziomymi. W naszym kraju na ogół zrobiona jest z kostki brukowej, co może być zdradliwe, bo taka budowa powoduje większe zagrożenie upadkiem. Nie ulega wątpliwości, że lepsze jest równomierne podłoże epoksydowe. Należy wziąć pod uwagę, że ścieżki rowerowe są niesamowicie często używane, zmagają się z ogromnym natężeniem pojazdów. Zahartowanie na naciski zewnętrzne oraz niszczycielskie warunki klimatyczne, takie jak: ekstremalna temperatura, mróz, mocny deszcz, śnieg, zamarzanie, są kluczowym kryterium podczas wybierania budulca ścieżki.

Jakie są najważniejsze elementy nawierzchni ścieżek rowerowych

Najnowszej generacji ścieżki rowerowe pomalowane są warstwą antypoślizgową, która redukuje ryzyko upadku i wymiernie rzutuje na bezpieczeństwo rowerzystów. Stosowana jest na ogół na podłożu betonowym. Często spotykana jest też wielobarwna nawierzchnia drogowa, której parametry nieprzepuszczające znajdują szerokie zastosowanie. Ścieżki zrobione z popularnego u nas polbruku wcale nie występują w Stanach Zjednoczonych.