Parkingi należą do lokalizacji, gdzie ruch aut jest naprawdę częsty. Z tego względu surowce, z których zrobiona jest ich powierzchnia, muszą być wytrzymałe na uszkodzenia mechaniczne oraz działanie czynników pogodowych. Zwykły bitum tudzież kostka często się nie sprawdzają – na uczęszczanych parkingach już po jednym roku nawierzchnię będzie należało naprawiać. Jakie więc materiały są najchętniej wykorzystywane przez drogowców? Jakie cechy powinien posiadać surowiec na nawierzchnię parkingu?
Asfaltowe parkingi
Dziś najchętniej wykorzystywany materiałami na powierzchnie parkingów okazują się nowoczesne masy bitumiczne. Wiele z nich to nawierzchnie, które izolują także spodnie poziomy parkingu od niebezpiecznych warunków – na przykład wody czy soli. Asfalty, z jakich buduje się parkingi, są często bezproblemowe w aplikacji – niewymagane będzie nawet ich podgrzanie. Są też dużo bardziej niezawodne niż materiały stosowane kiedyś – bez problemu zniosą duże obciążenia oraz obecność wielu samochodów.
Parkingi – nie zapominajmy o dylatacjach
Wykonując parkingi nie powinniśmy zapominać o szczelinach dylatacyjnych i ich zabezpieczeniu. Koniecznie powinno ono zagwarantować sporą wytrzymałość i izolować spodnie poziomy przed wilgocią, która może przeciekać przez takie szpary. Pamiętajmy o tym, że taka masa powinna wytrzymać duże obciążenia pionowe oraz poziome, które wywoływane są ruchem pojazdów na parkingach. Jak jednak znaleźć najlepszy asfalt do uszczelnienia dylatacji na parkingach? Egzamin zda między innymi technologia Rubi-Joint.