Od 2014 roku rękojmia jeszcze skuteczniej stoi na straży klientów. Akt, który ustala obowiązki sprzedawcy wobec klienta, daje tym drugim nowe uprawnienia. W przypadku stwierdzenia wad kupionego towaru, mogą domagać się od sprzedawcy innych świadczeń niż wcześniej. Co ulegnie zmianie? Jakie korzyści odniosą dzięki temu kupujący? Jak walczyć o swoje prawa, kiedy sklep zapomina o prawie? Zachęcamy do lektury tego poradnika.
Modyfikacje w ustawie na temat rękojmi
Według rękojmi klient miał prawo do tej pory wpierw poprosić o wymianę towaru, który posiadał wspomniane w ustawie niedoskonałości. Dopiero potem miał możliwość ubiegać się o obniżenie ceny czy unieważnienie umowy. Dziś ma prawo zażądać wszystkich z takich świadczeń zaraz po wykryciu wady. Należy też wspomnieć, iż do tej pory sklep mógł zaoferować naprawę produktu wiele razy, zaś dziś ma do tego prawo tylko raz. Jeśli potem produkt stale będzie niezgodny z umową, musi oddać nam jego równowartość.
Rękojmia – jak ją wywalczyć?
Mimo, że przepisy są jasne, sprzedawcy nie zawsze się do nich stosują. Często chcą wprowadzić w błąd kupującego – nawet, kiedy ten powołuje się na ustawę. Kłopot najbardziej istotny okazuje się kiedy sprawa dotyczy kosztownego towaru, a jego niedoskonałości narażają kupującego na duże koszty. Co uczynić w podobnych sytuacjach? Warto udać się po poradę do doświadczonego prawnika. Co ważne, nie musimy wówczas iść do jego biura – wielu prawników świadczy porady przez internet i telefonicznie.
Nasza lokalizacja:
Uważaj.pl sp. z o.o.
ul. Traktorowa 126
91-204 Łódź
Tel.: 22 490 88 99
E-mail:
[email protected]