Nie daj się oszukać – złóż reklamację na operatora telekomunikacyjnego

Sieci komórkowe rywalizują o kupujących, lecz nie zawsze działają sprawiedliwie. Trzeba orientować się w jakich okolicznościach konieczna jest reklamacja na operatora telekomunikacyjnego. Horrendalny rachunek telefoniczny jest najbardziej rozpowszechnionym sygnałem do żądania wyjaśnień.

Najważniejsze wiadomości o terminach na zgłoszenie reklamacji

Nabywcy usług dostawców telefonicznych są bronieni poprzez istniejące w Unii Europejskiej przepisy normatywne. Tegoroczne modyfikacje przepisów zaimplementowały zalecenie przeanalizowania reklamacji w terminie do 4 tygodni. Bardziej skomplikowane kwestie są analizowane do dwóch miesięcy. W przeciwnym wypadku reklamacja zostaje rozstrzygnięta zgodnie z wolą klienta . Jeżeli zaś otrzymamy odpowiedź odmowną możemy złożyć odwołanie od decyzji osoby rozpatrującej nasz wniosek. Pamiętajmy, że warto uciekać się do opinii organów UOKiK, a także wertować porady prawne przez internet, które znacząco zwielokrotnią prawdopodobieństwo otrzymania pozytywnej odpowiedzi. Przedział czasowy w jakim przysługuje nam możliwość, żeby wystąpić z reklamacją na operatora telekomunikacyjnego to 1 rok od daty wystąpienia problemu (zawarcia umowy, otrzymania wysokiej faktury).

Jak wystąpić z reklamacją na operatora telekomunikacyjnego?

Warto wiedzieć, że na dochodzenie swoich praw u operatora telekomunikacyjnego możemy wybrać kilka sposobów. Możemy przesłać pocztą formalne zawiadomienie z prośbą o wytłumaczenie sytuacji. Pamiętajmy, żeby wybrać przesyłkę rejestrowaną, ponieważ mamy wtedy poświadczenie przesłania reklamacji. Możliwa jest oczywiście także prośba o wyjaśnienie sprawy przesłana w formie e-maila. Kolejną drogą przekazania reklamacji jest rozmowa telefoniczna z infolinią. Doradca nie ma prawa odmówić przyjęcia naszego odwołania. Przypomnijmy, że mamy prawo wystąpić o weryfikację przebiegu negocjacji, jeżeli sprawa dotyczy umowy zrealizowanej poza lokalem przedsiębiorcy – a zasady prezentowane były w czasie pertraktacji przez telefon z konsultantem specjalizującym się w telemarketingu.

Nasza lokalizacja:
Uważaj.pl sp. z o.o.
ul. Traktorowa 126
91-204 Łódź

Tel.: 22 490 88 99
E-mail: [email protected]